onsdag 11 juli 2012

Sysselsatt!

Dagarna går fort då S jobbar och jag hänger med killarna! Dom båda håller mig sysselsatt mest hela dagarna :-) Är det inte blöjbyte så är det potträning,tillagning av lunch, fruktätning, matning av lillplutten, utelek i parken,sagoläsning,tågbanebyggning,cykling med Hugo eller städning och diskning som gäller! Ni behöver inte vara oroliga att jag hänger i soffan :-) Kaffet det intas nånstans mellan blöjbytena och matningarna och då oftast på stående fot! Mycket att göra absolut men också massa mys, lek och pussandes och kramandes med mina fina killar :-)





Idag har vi varit en sväng till stan tillsammans med syster och hennes familj för ett besök hos min mormor! Snart 90år så har nu fått en ny lägenhet på hemmet där hon bor så vi hälsade på med inflyttningsfika och det var mycket uppskattat!
Prinsen var mer än vild när kusinerna var med men annars så stod han superduktigt på plattan och fascinerades av alla lastbilar, bilar och bussar runt omkring oss! Blev en tablettask i väntan på vår buss hem och lyckan var total!

Lillplutten har nu endast 3,5mån gammal vänt sig helt själv från rygg till mage och vi är mäkta stolta föräldrar :-) Han är en pigg, rörlig och vaken krabat och snart är det dags att byta till sittdelen på Buggan! Tidigt, ja absolut men så fort han är vaken så vägras vagnen och jag tror att sittdelen är lösningen på detta! Han vill upp och se vad som händer runt omkring honom såklart :-)
Om två veckor är det dags för Gotland för vår lilla familj och då blir det nog invigning tror jag!

Ikväll blev det soffan med älsklingen,smoothies,Morden i Midsomer och lite shopping av finfina saker från Leilas General Store :-)
Nu sängen så jag är laddad för en ny fartfylld dag med guldklimparna mina imorgon!!

- Posted from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar