söndag 10 mars 2013

Helgen som gått!

Vilken bra helg vi haft! Igår började vi med att åka till tippen och slänga massa skräp och prylar. Finns nog inget jag gillar lika mycket som att sortera ut och städa bort saker som gjort sitt, att hamstra och spara är inte min melodi. Att ha förråd fulla med saker som man aldrig använder har jag aldrig förstått mig på... Stefan är dock lite av den andra naturen och sparar gärna saker men oftast så vinner jag kampen då han oftast inte kan argumentera tillräckligt bra för att få spara massa gammalt strunt som bara tar plats!
Efter tippen blev det ett besök på Tropicariumet i Kolmården med vänner och barn. Mycket uppskattat både av tre åringarna och ett åringarna! När hajarna och krokodilerna hade gjort sitt så körde vi vidare till Ingelsta och fyllde på socker och kaffe depåerna! Oscar gick dessutom plus och kom hem med en finfin vårjacka från Name It!


På kvällen sen kom mor o far och åt råbiff med oss och sen blev det självklart Melodifestivalen! Helt rätt låt vann för en gångs skull och ju mer man lyssnar på den desto bättre blir den ju dessutom!
Idag blev det en sväng till Ikea som oftast på söndagar känns det som. En fin rund spegel till väggen i sovrummet, en Hektar lampa och nya kuddar till mig och småkillarna fick följa med hem denna gång.

Eftermiddagen sen har spenderats hemma med bland annat lite Skype med kusinerna i Dubai och vi fick för första gången se (i rörlig bild) killarnas senaste lille kusin Oliver som bara är några veckor gammal och söt som socker! Efter skypen blev det lek med bilar på golvet med killarna, kaffe i soffan och nu sist men inte minst byte av sängkläder i alla sängar!

Nu ska här surfas tapeter till sovrummet där det bara måste hända nåt spännande på väggarna nu! Vill ha nåt klassiskt fint i vitt och blått i lite kontinental/"hus i The Hamptons" stil och den här skönheten från RL vore ju rena drömmen att få somna till!


- Posted using BlogPress from my iPad

1 kommentar: