söndag 5 december 2010

2 Advent & bakning

Idag har det bakats lussekatter och kokats knäck här hemma. S började även med sitt pepparkakshus men prinsen blev alltför klängig på oss när vi båda fixade i köket och han blev utan uppmärksamhet så huset fick vänta..
Jag gillar verkligen att baka men att baka "vetebröd" är inte direkt upphetsande... Det ska jäsas,väntas,knådas och penslas,nä fy så trist, inte min grej.. Gillar mer att göra kakor,pajer och desserter så lussekatter måste S lära sig att göra illakvickt så jag slipper det nästa år :-)




På eftermiddagen kom mamma,pappa,syster och systerdöttrarna på mysigt adventsfika! Pepparkakor,Stilton ost och Fikon marmelad är verkligen så gott till glöggen, måste hinnas med fler ggr innan julen är över!

Imorn är det fika hos grannen som gäller och på kvällen kommer mor&far för då ska Kitchen Aiden få jobba, här ska vi nämligen göra egen lammkorv till jul,spännande! Behöver jag säga att min matgalna S är exalterad över detta :-)

Måste ju bara visa vilken fin förtidig julklapp S kom hem med till mig i fredags!Han är bara bäst :-) Nu kan vi äntligen spela lovely musik från våra telefoner, lyssna på radio och CD och allt i en och samma fina,vita stereo. Liten och smidig är den med,me like för stereos är annars det fulaste jag vet!



Prinsen sussar sött och för mig är det dags för sängen snart med men först hänga lite tvätt!

- Posted from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar