måndag 7 januari 2013

Helgerna är över!

Nu är julen, nyår och trettondagen förbi och det är vardag igen, mycket skönt tycker jag! Precis lika mysigt och kul som det är att plocka fram stjärnor och julblommor lika skönt är det när man får ta bort dom.
Helgdagarna har varit underbart sköna med massa god mat, mys med familj och släkt och till och med lite sovmornar har det blivit men nu är det nytt år och jag vill inget annat än att få lite vår!
Längtar efter pärlhyacinter och hortensior och att få in lite mer färg i mitt rätt så svart/vita hem. Tulpaner har redan fått flyttat in och lite vår blir det direkt!
Tränas ska det göra nu också för i nån vass vill jag inte stå i på Gotland i år!
Har redan kommit igång bra med hemmaträning på kvällarna, bra mat, inget socker i princip och powerwalks/joggingrundor. På onsdag börjar boxen här ute igen så då hänger jag på låset. Vågen visar redan neråt och jag är taggad!!

Idag blev det en tur på stan med grannen och vi fick med oss lite påsar hem såklart. För mig blev det lite nya fina gröna växter till fönstrena och nya lite ljusare jeans till Hugo i en tuff slimmad modell. Vårkläderna är ju redan på väg in i butikerna och allt är ju bara fint så till Oscar blev det bodys i lite glada färger! Längtar så tills man får lägga undan vinterkläderna just nu...

Nu ska träningskläderna på för så fort S ramlar in genom dörren vid fem så blir det en runda för mig i mörkret medans han förbereder middagen tillsammans med småkillarna!

- Posted using BlogPress from my iPad

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar