söndag 27 januari 2013

Skalkläder på ingång!

När snön någon gång försvinner och man äntligen får lägga undan dom tjocka vinterkläderna för killarna så är det ju skalkläder som gäller ett tag istället och det finns det ju så mycket fint av!
Efter en tur i affärerna idag så sprang jag in i dessa på Polarn och dom är ju bara så fina tycker jag! Det sötaste vore ju också såklart att kitta upp båda kilarna i samma skalisar!








Tyget ser lite ut som denim och färgerna på dragkedjorna gör mig glad!
Konstigt det här för annars gillar jag rätt dämpade färger på småkillarna, mycket vitt och blått och grått och så men på dagiskläderna vill jag ha färg!

Här hemma är det mesta som vanligt annars. Oscar går mer och mer för varje dag och är superduktig på balansen och att parera när han faller så det är inte många tårar. Han är precis som sin bror alltid har varit, en liten tuffing som inte gråter i onödan!
I lördags var det kalas här hemma för Hugos dagiskompisar så då var det minst sagt fulltfart i två timmar! Lek, marängsviss, paket,kakor, saft, fiskdamm och godispåsar var lite av innehållet. Hugo var mer än nöjd med kalaset och vill nog gärna göra om det nästa helg igen om han får!
Idag blev det en tur på Ikea för lite nödvändigheter och under tiden hängde Hugo med mormor och åt pannkakor och läste böcker!
Jag drog största vinstlotten och fick med mig denna finfina marmor bricka hem som annars mest stod och skräpade hemma hos mor & far :-)



Nu blir det söndagskväll i soffan med karln min!

- Posted using BlogPress from my iPad

3 kommentarer:

  1. Jag skrev en hälsning under ditt inlägg om operationen i Uppsala i juni. Vet inte riktigt hur blogger fungerar och om du i så fall har fått en avisering om det. Provar igen under det färskaste inlägget. Det låter på bloggen som att allt är bra med pojkarna. Skulle vara roligt att höra mer om hur det går med joller, mat osv. Hör gärna av dig! :) Vi träffades på Akademiska i juni i samband med våra barns läppoperationer. agnedrew@gmail.com

    SvaraRadera
  2. Hej Agnieszka!
    Vad kul att du har hittat hit!! Med oss är det bara fint! Jag mailar dig imorn så kan jag berätta mer om hur det går för våra killar och få veta lite hur det går för er lilla tjej!!

    SvaraRadera
  3. Ser fram emot att få höra mer men även att få tips och ta del av era erfarenheter från denna långa lkg-resa. Inspirerande blog förresten och fina bilder!! Ha det så länge!

    SvaraRadera