lördag 27 oktober 2012

Lördag med familjen!

Jag fick börja dagen med sovmorgon och herregud så skönt det var. Är man van att gå upp vid 06.00 så känns det som en hel evighet när man får sova ut till 09.00!
Efter en lugn förmiddag hemma med massa mys så blev det en obligatorisk lördagsfika på Café Gyllen tillsammans med mamma, pappa, syster och hennes lilla Ebba! En Napoleon och en god kopp kaffe senare så blev det en tur på stan för inhandling av vinterjacka till S. Vi gjorde även ett fynd på Hemtex i form av fina rödrutiga lakan i mjukaste flanell till julen. Då jag inte är nåt fan av julgardiner så får jag väll sträcka mig till att byta till jullakan istället!
Ikväll lagade min egen mästerkock här hemma en av mina absoluta favoriträtter, Wienerschnitzel. Herregud så gott det är!
Efter god middag och lite tågbygge med stolar i hallen av Hugo så sover nu båda killarna gott i sina sängar och för min del är det soffan, rödvin och "Så mycket bättre" som gäller!!
Imorn är det biopremiär för Hugo som står på schemat, ska bli så spännande och mysigt med lite söndags matiné !
Då julen närmar sig med stormsteg så fyller jag ständigt på min lista till tomten, för önska får man ju! Denna gång dessa från det fina samarbetet mellan Svenskt Tenn och GP & J Baker! För kuddar och brickor kan man aldrig få för många av :-)





Inte från samarbetet men ändå, denna underbara rosettkrok och det fina karottunderlägget får också en varsin plats på listan!






- Posted using BlogPress from my iPad

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar