tisdag 16 oktober 2012

Två barn & vardagsrum

Lugnet är över här hemma!Hittills tycker jag att det har varit rätt lugnt med två barn, Hugo har inte brytt sig så mycket om Oscar och Oscar har bara varit en väldigt snäll bebis som sover bra på nätterna och inte gnäller! Men nu när Oscar är precis överallt och dessutom reser sig mot diverse farliga saker så har också Hugo fått upp ögonen för honom allt mer! Han har fullt upp hela dagarna med att "rädda" sina bilar undan Oscar för vem vet vad som skulle kunna hända om han fick tag på en bil:-) Oscar får inte låna nåt och dessutom får han sig några tjuvnyp då och då... Idag till exempel när vi var ute och jag krattade löv och tittade bort i en sekund så passade storebror på att mata lillebror med småsten!!!
Hugo hävdar ju dock såklart att det var lillebror som absolut "ville smaka på en sten" men jag har lite svårt att tro på det!!!Stenen kom ut, Oscar bröt ihop för jag tog stenen och Hugo fick sitta på trappen och tänka över sitt hyss. På trappen hamnar man här hemma när man gjort hyss eller inte riktigt lyssnar på mamma och pappa. Man får sitta där nån minut och tänka över vad man gjort sen sägs det förlåt, vi pussas och kramas och sen leker vi igen. Det funkar bra tycker jag och då Hugo inte älskar att sitta där så räcker det oftast med att nämna trappen! Det värsta man kan göra tror jag är att barnet får gå till sitt rum eller att man säger att den får gå och sova då jag inte tycker att nåt av dessa två ska kopplas samman med nåt negativt, trappen är därför kanon!
Men, det är inte bara tjuvnyp här hemma på lillebror utan även massa kärlek och Hugo vill gärna hjälpa mig att mata honom,krypa ikapp med honom, hämta nappen till honom om han är ledsen och mer än gärna köra vagnen! Jag antar att det bara är helt vanlig syskonkärlek det handlar om!!
Nu till nåt annat! Vårt vardagsrum ska få sig ett lyft :-) Ny tvbänk ska byggas av vägghängda köksstommar från Ikea med högblanka vita dörrar på( som jag skrivit tidigare så fullkomligt hatar jag denna möbel,tvbänken,men det är ju tyvärr nåt man måste ha och denna lösning tror jag blir så bra det bara kan bli) En ny matta ska beställas från Nordal i veckan och ett nytt soffbord är beställt och det blev detta urfina!


Sen är det bara några nya fina kuddar från Svenskt Tenn till soffan som saknas :-)Hörde nåt om ny tv med men den biten får karln stå för!!

- Posted using BlogPress from my iPad

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar