måndag 19 november 2012

Bord & blöjfri kille!

Helgen var minst sagt lugn skulle man kunna säga! Hugo började lördagen med att kräkas i sängen så planerna för dagen blev inställda och det blev mys hemma i soffan istället. Höll tummarna för att det inte skulle vara vinterkräksjukan som hittat hem till oss och det var det som tur var inte heller. För efter tre kräk lite blåbärssoppa och en skiva rostat bröd så var han sig själv igen. Kan inte med ord beskriva hur skönt det var att det var över så snabbt!!
S skickade jag ut på en liten shoppingrunda medans jag kurerade Hugo. Med hem i bilen med S kom vårt nya soffbord, en ny tvmöbel och en finfin String hylla och allt i vitaste vitt!
Bordet blev kanon och det andra ska upp under veckan!


Idag var det dags för lönesamtal på banken så Oscar och jag hängde där i några timmar och livade upp stämningen lite med en bebis på banken! Gillar mitt jobb och alla på kontoret så mycket så ingen jobbångest där inte för att sen gå tillbaka efter mammaledigheten!
Blev lite påfyllning till Hugos garderob också då han numera är blöjfri, jippie! Kan ju vara det bästa som hänt på länge. Men på grund av detta så behövdes det ju lite nya fina kalsonger och även lite nya mjukisar till dagis ifall olyckan skulle vara framme. Han är så stolt och säger själv att han är stor pojke nu :-)
Då Hugo önskat sig ett par kalsonger med Blixten på så blev det ju självklart ett par sådana men där fick det räcka med tryck :-) Har sagt det förut och jag säger det igen, jag tycker verkligen inte att det är fint med stora tryck i gräsliga färger på barnkläder som föreställer diverse seriefigurer. Nej för mina killar är det annat som gäller! Bävar för den dagen då Hugo upptäcker Spiderman och önskar sig en sån tröja....

- Posted using BlogPress from my iPad

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar