tisdag 13 november 2012

Kalas, sjukdom & lite inredning

Dagarna går och jag och Oscar myser på är hemma och Hugo hänger på dagis på förmiddagarna och leker av sig! I helgen var det födelsedagsmiddag hos syster och hennes Jonathan då dom båda fyller år i dagarna och det var hur mysigt och trevligt som helst! Till och med min mormor på 90 år höll ut till halv tolv och var pigg som bara den, kul!
På söndagen sen blev det farsdagsfirande med mysig frukost och fin teckning målad av Hugo!

Oscar fick i förra veckan ögoninflammation och som på ett brev på posten fick även Hugo det och nu har även jag lyckats få det i ena ögat och ser ut som en riktig boxare...
Oscar och Hugo är mycket bättre och mitt öga går också åt rätt håll, skönt. Konstigt det där att det smittar så jädarns lätt, tycker inte jag gjort annat än att tvättat ordentligt, bytt handdukar och örngott och gud vet allt men ändå så lyckas den lilla bakterien förflytta sig, ggrr...

Här hemma är det fix i vardagsrummet som gäller, äntligen! Nytt soffbord är beställt och på väg hem till oss ( varit slut på lager huuuuur länge som helst..),
en ny tv flyttade in igår och i veckan ska köksstommar till tvbänk inhandlas och även en klassisk Stringhylla. Kommer bli så bra när det är klart! Sen är det bara det där med att hitta en matta. Ve och fasa säger jag bara för fy så svårt det är att hitta nåt som man gillar.. En lampa ovanför matsalsbordet måste också upp och dessa stora från Happy Light är ju så fina( tack för tipset syster:-) En blå kanske vore nåt!! By the way så landar en slinga från Happy Light snart hos mig, äntligen!


- Posted using BlogPress from my iPad

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar