måndag 5 november 2012

Måndag igen!

Då var det måndag igen och vi har en hel vecka framför oss helt utan planer, så skönt!
Då S hade halvdag på banken i fredags och kom hem redan vid ett så känns det som denna helg haft en extra dag, hur skönt som helst! I fredags var vi runt och uträttade diverse ärenden. Från Ikea fick den fina svarta brickan följa med hem som jag visade i ett tidigare inlägg och den är nu min nya favorit här hemma! På lördagen hade vi fina vänner på middag. Tillvarmrätt blev det denna gång den gamla klassikern Fondue! Inte ofta vi äter det men när man väl gör det så är det ju bara så gott och dessutom ett väldigt mysigt sätt att äta middag på! Det visade sig också vara det ultimata sättet att äta på då det blev ett antal läggningar mitt under middagen och diverse blöjbyten med mera!! Ingen mat som kallnade utan bara att stoppa i en ny bit oxfilé i grytan när man kom tillbaka till bordet :-) Man kan väl lugnt säga att sitta ner och äta en middag inte riktigt funkar idag som det gjorde innan man hade barn, avbrotten är nu lite fler!
Hugo och Emil visade sig ha samma pyjamaser så det var två söta skelett som varvade ner i soffan framför en film innan ögonen blev för trötta..


Söndagen sen blev en lugn hemmadag med ute lek för S och Hugo och innehäng för mig och Oscar! På eftermiddagen sen var det kalas hos syster då Klara fyllt 8 år! Fick låna en bok om trots av min syster då Hugo just nu är i sitt esse gällande tre års trots. Boken ska plöjas från pärm till pärm och kanske att det där kan stå nåt litet tips! Det lyssnas fruktansvärt dåligt och det är knuffar och diverse hyss mest hela tiden...Men där emellan är han den mest kärleksfulla lilla varelse jag mött som helst bara vill kramas och ständigt påminner mig och S om hur mycket han älskar oss :-) Håller tummarna för att denna trots snart är över!

Nu är Hugo på dagis och röjer loss, Oscar sover sin förmiddags nap och jag ska inta soffan med en kopp kaffe och lite bra inredningsmagasin!

- Posted using BlogPress from my iPad

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar