tisdag 24 augusti 2010

Fika, shopping & målning!

Idag kom snälla Frida och hämtade upp mig och prinsen vid lunch. Vi åkte då till en av våra favorit butiker men tyvärr var den stängd så då blev det en tur på stan istället. Köpte ett par jeans till prinsen på Polarn och strumpor med "antihalk" på då han reser sig mot precis allt precis hela tiden!! hoppas han ska ramla lite mindre nu :-)
På E-teak blev det en Coffee burk och en brödkorg från Bruka, lovely. Hittade också en urfin kruka i betong på Systrarna Grön. Den butiken är helt underbar, så många fina krukor och blommor på så liten yta, fantastiskt! Frida och jag sprang sen in i Josse och Ludde och lurade med dem på en kaffe på Espresso House, mysigt!

Ikväll har min snälla pappa varit här och hjälpt S med målning och spackling så det går framåt i rasande fart. Vi målade först sovrummet i en vit färg bruten mot grått/blått men det blev alldeles för kallt så nu är en ny vit färg uppe som känns så mycket varmare och finare!

Imorn är det BVC besök kl 10.00 sen blir det en träff med Josse och Ludde skulle jag gissa på! Fick mina bonuscheckar från HM idag för det man handlat för under hela året, 1100kr låg i kuvertet, inte helt fel :-).En tur till HM blir det därför garanterat imorn! På eftermiddagen ska jag och prinsen sällskapa med Doris och efter det ska jag lura med min mamma till Tornby medans S och pappa fortsätter målningen!

Godnatt från Ekängen!


1 kommentar:

  1. Låter som en bra dag det där. Jag gissar på att favoritbutiken var Unnerstad Gård?
    Hur blir det imorgon? Ses vi hos Er?

    SvaraRadera