söndag 6 maj 2012

Magsjuka...

Usch och fy en sån natt vi hade till idag... Började med att Hugo kräktes vid tio igår kväll efter att han sovit ca 1timme.. Lilleskrutt har aldrig varit magsjuk och heller aldrig kräkts på det viset tidigare så ojojoj så ledsen och rädd han var :-(
Blev en dusch för honom i halvt sovandes tillstånd och sen stupade han i säng igen och efter bara en halvtimme typ så var det dags igen..
Jag och Hugo tog vårt sovrum i besittning och S fick ta med sig lillebror och inta Hugos rum, allt för att skona vår lilla Oscar från magsjukan..
Hela natten sen var det kräk några ggr varje timme och det blev inte mycket sömn för min del inte.. Mammahjärtat gör ont som bara den precis som vanligt när ens barn är sjuka men denna gång lite extra ont få man riktigt kunde se hur rädd har var när han kräktes lille Hugo.. Han är en sån stor kille annars men inatt kändes han så liten...
Sen lunch idag så har fått behålla vätska, så skönt! Ger honom med tesked och det verkar ju funka så vi fortsätter så under natten här så hoppas vi han piggat på sig ännu mer tills imorn vår fina lilla prins! Hoppas även innerligt att vi andra klarat oss !!Saknar också redan att pussa och krama min lilla Oscar så himla himla mycket då jag hållit mig på behörigt avstånd från honom hela dagen..
Utslagen prins som nu somnat så jag ska släcka och göra detsamma!


Mitt i allt kräk så hade vi ju också besök av fina vänner som kom igår eftermiddags! Vi hann som tur var med en mysig middag igår kväll med mycket skratt och "catching up" för i förmiddags vände dom förståeligt snabbt hem till storstan igen :-) Får bli en ny helg med dom snart igen och då med friska barn tack!!
- Posted from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar