onsdag 30 maj 2012

Rör & fika

Igår var det dags för Hugo att få nya rör inopererade och detta gjordes på Vrinnevisjukhuset i Norrköping. Dom är otroligt skickliga på just detta, allt går snabbt och smidigt och själva operationen tar inte mer än ca 15-20min. Prinsen måste ju ändå sövas och det är det värsta som finns... Denna gången var det jag som var med honom och S var med Oscar. Som tur var hade bedövningsplåstren som jag satt på hemma verkat riktigt bra så Hugo kände inget vid sticket i armen. Dom hittade kärl på en gång så han fick sövas intravenöst och slapp masken vilket var riktigt skönt! Men att lämna sitt barn nersövt med främmande människor i ett kalt operationsrum är hemskt och inget man vänjer dig vid utan det är lika jobbigt varje gång...
Hugo gillar att sova länge på uppvaket men efter två timmar slog han upp sina vackra blå och var sig själv direkt, ville mest kramas med pappa, äta glass och köra med bilar :-)
Allt gick med andra ord bra och nu får vi hoppas att dessa rör får sitta ett tag :-)

Idag har jag spenderat förmiddagen på stan för inhandling av sommarkläder till prinsarna! Mycket fint fick följa med hem så nu får gärna värmen komma tillbaka till oss igen!
På eftermiddagen sen blev det en tur till öron/näsa/hals då det blödde ur ena örat på Hugo då jag hämtade honom från dagis. ( Mycket komiskt nog så hade Stefan några timmar tidigare varit där för egen del då Hugo knockade honom på näsan i helgen...och det visade sig att han fått en näsfraktur..) Läkaren kunde inte se nåt rör i örat på Hugo men detta berodde troligtvis på att det var blod ivägen,det blir koll igen om en månad, dessa rör alltså...
Dagen avslutade vi sen med en försenad morsdagsfika för världens bästaste mamma som alltid ställer upp och finns där i alla väder, min mamma!
Goda mackor och tårta stod på menyn!








Invigde mina fina elefantservetter :-)

Nu sängen och imorn en hemmadag med bland annat lite städning på schemat !

- Posted from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar