tisdag 17 april 2012

Inget socker & två barn!!


Idag var det dags för BVC igen och Oscar går nu stadigt upp i vikt! Just nu ligger han en kurva över på längden och en kurva under på vikten, lång och smal kille än så länge med andra ord!
Efter bvc blev lite shopping till småkillarna ( som vanligt...:-) ett snabbt besök på banken hos kollegorna och sen inhandling av nya svarta jeans till mig!!

Inget socker på två dagar nu, detta är stort för mig ska ni veta!
Dessutom finns både mitt favorit godis från Karamello och kakor här hemma, men jag har stått emot!! Idag kom också min pappa och syster och hälsade på och med sig hade de dom godaste vaniljbullarna ever...men Hugo fick min och han gillade den skarpt :-)
Hoppas nu jag ska kunna fortsätta att stå emot för nu ska dom sista gravidkilona bort!! Inga kolhydrater äter jag heller, lever typ på kaffe och turkisk yoghurt känns det som :-)

Nu blir det middag i form av tonfisk och efter det ska jag festa till det med en god kopp kaffe :-)

Lillebror just nu som inte har en riktigt nöjd mage.. :-( S åkte nyss till Apoteket för inhandling av lite droppar till magen så hoppas vi det ska göra magen gladare!!


Att vara tvåbarnsmamma är heeeeelt underbart men oj vad dagarna och tiden går fort och vad man ibland känner sig otillräcklig.. Mycket som ska hinnas med på en dag och är man som mig att man har lite lätt städmani så finns det ju alltid nåt att putsa eller damma på dessutom...
Så mycket sittandes i soffan blir det inte längre utan det är mest blöjbyten,tvättning,städning, matning och mys och bus med killarna som gäller! När den ena är nyäten och fått ny blöja så är det dags för den andra!!
Som tur är är ju Hugo världens snällaste lilla kille och när han kommer hem från dagis där han lekt med sina kompisar hela förmiddagen så älskar han att leka med sina bilar och traktorer och kräver inte konstant uppmärksamhet som en tvååring annars skulle kunna göra!
Bästa stunden på dagen är utan tvekan när han vaknar från sin nap och bara vill sitta i knät och kramas :-) Lillebror brukar passande nog sova då så då är knät ledigt ( lillebror vill helst bli buren heeeela tiden när han är vaken...) och det är mys för fulla muggar innan det är dags att fixa med mellis vill säga :-) !!
Älskar mina fina killar över annat!!

- Posted from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar