tisdag 10 april 2012

Invägning & sommarkläder

Idag är första dagen själv hemma med båda killarna! Var förberedd på kaos och försening till dagis imorse men kl 9 var Hugo på dagis, lillebror var nymatad och påklädd och jag var nyduschad, sminkad och plattad i håret :-)
Bra morgon helt enkelt så vi hoppas att det fortsätter så, krävs bara lite mer planering än tidigare!
Efter lämning av Hugo så blev det bussen till stan för mig och lillebror då det var dags att vägas igen hos bästa Lena på BVC!
Upp 210g på en vecka och därmed har han passerat födelsevikten och fick godkänt! Pigg och vaken, en liten kille som är med på allt som händer runt omkring blev omdömet idag!
Blev ett snabbt möte med syster i väntrummet också då hon och lilla Ebba hade tiden efter mig hos Lena!
Hann med lite shopping på HM och Åhléns med innan det var dags att ta bussen hem till Ekängen och hämta storebror på dagis! (Dagarna går fort och i ett skulle man lätt kunna säga !)
Blev finfina sommarkläder till båda killarna idag! Känns så där att köpa sommarkläder nu med detta väder men väntar man längre så är ju allt det fina slut sen!!
Blev T-shirt, shorts och chinos i somriga färger till lillebror!





Och till storebror blev det fina T-shirts,skjorta och en farfarströja!





Lillebror fick också fina bodys till sommaren av Stefans familj och släkt i påskäggen! Bland annat från Tommy Hilfiger, Lundmyr, Zara och P.O.P! I Hugos påskägg var det mest bilar av någon konstig anledning :-))

Nu ska här bytas blöja på liten och lagas middag till stora prinsen! Kom just på att jag själv varken ätit frukost eller lunch... men tre koppar kaffe har jag iaf fått i mig :-))

- Posted from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar