söndag 26 februari 2012

Lite shopping&mycket rensning!

Vilken bra helg vi haft! Igår blev det en tur på stan, först fika och sen lite byte av presenter! Prinsen fick välja kaka själv och då blev det en "dammsugare", han kallade den dock för bil och riktigt njöt av varje tugga :-) Efter lite titt i butiker så blev det en fin glaskaraff från Iittala för att dekantera vin i och även ett stort Ostronfat i vitt från Mateus! Fina saker som jag länge velat ha båda två :-) Blev även en sväng in på Boomerang och där blev det kärlek vid första ögonkastet vid en klassiskt randig, stickad tröja med patches på armbågarna! Tror jag kommer bo i denna tröja under kommande sommarkvällar, så fin!


På eftermiddagen sen blev det ommöblering på övervåningen då lillpluttans säng skulle in i vårt sovrum. Nu är den på plats och bäddad med fina rosa och vita rutiga lakan! Hugo tyckte det var mycket märkligt och ville helst av allt klättra i SIN säng mest hela tiden! Undrar så hur han ska reagera sen när lillasyster är här hos oss!
Lördagen avslutades sen på soffan med cider,choklad och Melodifestivalen!!
Idag startade vi dagen med fika hos min mamma&pappa,lämnade sen kvar prinsen där för en snabb sväng på Ikea och storhandling på Maxi! När maten sen skulle packas in i kylskåp och skafferi här hemma så fick jag rens och städmani!! Prinsen och S flydde ut för lek så jag fick fixa i fred :-) Nu glänser både kylskåp och skafferi fint och ordningen är exemplarisk, underbart!
Denna rensmani måste ha med graviditeten att göra för även garderober, hallbyrå, städskåp och badrumslådor har också fått sig en omgång!
Nu blir det söndagsmiddag och sen en lugn kväll framför TV:n...om jag inte kommer på nåt nytt att rensa i eller putsa på vill säga :-))

- Posted from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar