onsdag 29 februari 2012

Redo för bebis!

Idag var sista dagen på banken för nu blir det 15mån hemma med bebis och Hugo för min del!Kändes skönt att gå hem nu då jag känner mig tröttare och tröttare nu och fokus har flyttats från jobb till bebis mer och mer. Men jag kommer sakna alla mina bra och fina kollegor massor och hoppas att alla är kvar när jag kommer tillbaka i maj nästa år :-) Men helt slipper dom mig nog inte utan jag kommer nog springa in och hälsa på dom när jag är på stan och rullar vagn!
Känns helt overkligt att mina nio månader av graviditet snart är över och att lilltjejen är här hos oss när som helst nu!
Vagnen är monterad och bäddad med fina Moln lakan,spjälsängen är på plats, skötbord är iordningställt och BB väskan är packad så nu är vi redo för henne!!

Imorn börjar prinsen 15tim på dagis vilket innebär att han kommer gå 9.00-12.45 fyra dagar i veckan och vara ledig på fredagar! Känns som ett jättebra upplägg, när jag hämtar honom har han fått lunch och sen kommer sova ca 1tim hemma. Tror det kommer bli kanon! Mysigt också att ha en hel dag "ledigt" hemma tillsammans. Fick han skulle han nog dock helst gå kvar på heltid eftersom han fullkomligt älskar allt som har med sitt dagis att göra :-)

Idag när jag hämtat lilleman och vi kom hem så lyxade vi till onsdagen med att äta lite glass, gissa om det var populärt :-)


Nu blir det soffan,kaffe och kaka!
- Posted from my iPhone

3 kommentarer:

  1. Åh vad mysigt att gå hemma och vänta på lilltjejen! Vilket datum var hon beräknad på? Får inte Hugo vara på dagis mer i början? Här får äldre syskon vara på dagis 30 timmar de första två månaderna.... Lycka till med det stora!! Kram Annelie

    SvaraRadera
  2. Hej Annelie! Hon är beräknad till 15mars men det är helt ok om hon vill titta ut nu :-) när det gäller dagis så är det 15tim som gäller tyvärr, 30tim hade ju varit underbart för man är ju inte superpigg just nu... Skåne verkar ha sina fördelar :-)
    Dina flickor är världens sötaste och jag följer er dagligen :-) Hoppas minstingen piggar på sig och att febern försvinner kvickt!
    Kramkram!!

    SvaraRadera
  3. Vad kul att du läser min blogg. Man undrar ibland vilka som tittar in där.. Ja men då gör det ju ingenting om hon kommer nu! Kom Hugo innan? Nelia kom nästan tre veckor innan.. Helt plötsligt! Jag glädjer mig till att läsa nyheten på bloggen!!!

    SvaraRadera