tisdag 20 mars 2012

Bebis & lilleman!

Idag har jag haft en dag på soffan! Somnade vid tio när jag lämnat prinsen på dagis och vaknade sen 5min innan det var dags att hämta honom vid kvart i ett! Sover helt klart som bäst på dagarna nuförtiden!
Lilleman och jag hade den en mysig eftermiddag inne då vädret ute i lockade ut oss direkt...

Ikväll har vi varit och hälsat på lilla Ebba! Söt som socker och hon sov mest hela tiden. Missade helt att ta kort på henne, hur nu det kunde gå till men däremot blev det ett kort på den goda tårtan vi åt :-) I "välkommen-till-världen-present" så fick lilla Ebba en stor fin Maileg kanin från oss!!


Så väldigt konstigt att även vi vilken dag som helst också har ett sånt litet pyre att ta hand om!
Lilleman brydde sig inte nämnvärt om lilla Ebba utan var mer intresserad av kusinernas leksaker och Bolibompa... Ska bli så spännande att se hur han reagerar sen när hans egna lillasyster är här hos oss!

När det gäller lilleman så har hans prat bara exploderat sista tiden! Han har pratat länge men nu kommer det nya ord hela dagarna och han säger långa meningar, helt underbart! Man märker att han snappar upp allt vi säger här hemma och även på dagis! Han ska klä på sig själv, han räknar och idag kom jag på honom när han försökte knyta ihop två snören och han sa också super tydligt att det var just det han gjorde :-)
Man skulle kunna säga att han just nu är som en svamp och snappar upp precis allt som händer runt omkring honom, underbart!

- Posted from my iPhone

1 kommentar:

  1. Åh nu anar jag att det blivit bebis?! Inga uppdateringar... Hoppas allt går bra!! Kram kram

    SvaraRadera