onsdag 9 juni 2010

Nu är man Linköpingsbo!

I söndags packade vi ju som sagt våra väskor och flyttade till Linköping! Allt känns verkligen kanon bra och mannen stortrivs på nya jobbet, jättekul!
Jag har det rätt lugnt och skönt på dagarna, knallar på stan och har gått promenad runt ån med Josse,hennes fina lilla Ludvig och Anna med sin söta Emil. Så kul med vänner som också har barn, det har jag ju varit rätt utan i Sthlm om man säger så...Där ligger ju typ snitt åldern på först föderskor runt 35 så man kände sig väldigt ung som mamma där. Idag har pappa, Hugo och jag varit i Berg en sväng men det blåste kallt så det blev snabbt tillbaka till bilen och in till stan igen.

Nåt som är hur kul som helst är att vi nu i princip är ägare av en urfin liten villa i Ekängen med sjöutsikt och finfin tomt!! Inga papper skrivna ännu men vi är överens med säljarna och besiktningen är på måndag så vi håller alla tummar vi har att det inte några fel hittas. Huset är så fint, lite målning skall göras och ett nytt kök skall sättas in annars är det bara så fint&mysigt!
Längtar så till augusti då det förhoppningsvis blir inflyttning, ojojoj vad det skall shoppas!!!

Ikväll ska jag på SATC2 med mamma och syster,supermysigt, hoppas så att den är bra så man inte blir besviken. Kanske till och med blir ett glas vin efteråt!
Imorn är det skolavslutning för Nora kl 09.00 och sen hänger nog jag och Hugo med syster och tjejerna resten av dagen. På kvällen blir det fika hos Josse för uppvisning av hennes lilla prins. Ska bli så kul att träffa alla tjejer, än så länge är det bara Josse och Anna jag hunnit träffa ju!

Nu vill lillen ha mat så det är bästa att han får innan ett raseriutbrott äger rum föratt jag är för långsam med maten :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar